En rusten stemme av gull -konsert I Geilo kulturkyrkje

Konsert med Gunnar Wik – tilegnet Ole Paus i Geilo Kulturkyrkje 3. oktober kl. 18.00.

Ole Paus er ikke lenger blant oss.

Den rustne, hese stemmen som var umiskjennelig hans, og som vi hørte gjennom mer enn 60 år, har stilnet. Vi mistet mye da han gikk bort i adventstiden 2023.

For mange kom han særlig nær gjennom TV-programmet Hver gang vi møtes i 2013. Da kom han inn i stuene våre – og rett inn i hjertene våre – med sine tårer, sine tekster og sine sanger. Han berørte oss dypt.

Gunnar Wik presenterer Ole Paus, hans tekster, melodier og ord, og følger livsreisen hans fra en utfordrende barndom til den siste avskjeden. Programmet er bygget rundt et titalls av Paus' sanger – både mindre kjente perler og de sangene de fleste av oss kjenner godt.

Gunnar Wik synger, spiller gitar og binder historien sammen. Musikerne Lasse Fjellbirkeland og Magnus Køhn medvirker på henholdsvis bass og piano.

Om